• Anasayfa
  • Site Haritası

Sakarya / Adapazarı

SAKARYA’DA YILBAŞI TATİLİ

Sakarya’da gerçekleştireceğimiz yılbaşı tatiline Kurban Bayramı’nda karar verildi. Bu tatil için beklentilerimiz üst düzeydeydi. Bunun nedeni iyi organizasyon gerçekleştirme becerisine sahip yetenekli baldızlarımın olmasıdır. Yılbaşı tatilini ben, eşim, 3 baldızım ve ortanca baldızımın eşi sevgili bacanağımla beraber geçirecektik.

Ben ve eşimin işlerimizden dolayı son güne kadar bu tatili gerçekleştirme konusu netlik kazanamadı. Sonunda yıllık izin kullanmaya karar vererek bavulumuzu hazırlayıp Sakarya yollarına koyulduk. Belirsizliklerin kalkmasının mutluluğu ile Bursa Terminali’nden başlayan yolculuğumuz yaklaşık 3 saat sonra Sakarya Terminali’nde noktalandı. Bizleri ağırlayacak olan küçük baldızım Serdivan’da yaşıyordu. Minibüsle Serdivan’a vardık. Serdivan yoğunlukla öğrencilerin yaşadığı, şehrin gürültüsünden uzak, havası son derece temiz bir yerleşim birimidir. Küçük baldızımın evine varışımızla beraber hasretle kucaklaşmalardan sonra özlem dolu sohbetlere koyulduk. Küçük baldızım bizim rahatlığımız için en ince ayrıntıyı bile gözden kaçırmamıştı. Yılbaşı eğlencelerinde geleneksel hale gelen tombala oyununu oynadıktan sonra yol yorgunluğuna düşen bizler dinlenmek için odalarımıza çekilmek zorunda kaldık.
Yeni yılın ilk gününe yepyeni umutlarla uyandık. Kahvaltı sonrasında o güne dair planlar gözden geçirilmeye başlandı. İlk hedefimiz Sapanca Gölü çevresinde gezinip eşsiz manzara eşliğinde çaylarımızı yudumlayıp akşamında bu sıralar gündemde sık sık yer alan Avatar filmine gitmekti. Sapanca Gölü’ne trenle gidilecekti.
 Adapazarı Haydarpaşa Treni
Yolculuk için trende yerlerimizi aldık. Bu tren Adapazarı’ndan İstanbul Haydarpaşa Garı’na kadar gitmektedir. Romantizm ve nostaljiyi bir arada yaşadığımız büyüleyici bir tren yolculuğuydu. Yirmi dakikalık bir yolculuktan sonra Sapanca Gölü’ne varıldı. Göl ziyaretçilerinin çoğu İstanbulluydu. İstanbul’da yaşayan en büyük baldızım, İstanbulluların İstanbul’dan sıkılıp gezip görmek için yakın çevrelerde farklı arayışlar içerisine girdiklerini söyledi. Gölün kıyısında hatıra fotoğrafları çekilip sıcacık çaylar yudumlandı.
 Sapanca Gölü
Sapanca’yı anımsayabileceğimiz hediyelik eşyalar alındı. Avatar filminin 24:00 seansı için Sakarya Merkeze dönmemiz gerekiyordu. Merkeze dönüp de Sakarya’nın o meşhur Çark Caddesini gezip görmemek olmazdı. Çark Caddesi’nin atmosferini teneffüs ettikten sonra Sakarya Merkez’den Ada Alışveriş Merkezine gittik. Ada Alışveriş Merkezi Sakarya’nın en büyük AVM’sidir.
Ada Alışveriş Merkezi - Adapazarı
Ada Alışveriş Merkezi’ni daha önce gördüğüm alışveriş merkezlerinden ayıran tarafı modern ve çok sıcak bir atmosfere sahip olmasıdır. Ada Alışveriş Merkezi’nin tavanında asılı olan toplar bence fotoğraflanmaya değer güzellikteler.
Avatar filminin biletleri alındı. Gruptakilerden sadece en büyük baldızım 3 boyutlu film keyfini yaşamıştı. Onun Real D sistemini özendirici cümleleri karşısında heyecanımız daha da arttı. Hatta seans öncesinde verilen 3 boyut gözlüklerini filmin başlamasını bekleyemeden takarak ne gibi bir değişiklik olacağını görmek istedik. Filmin başlaması ile birlikte hep bir ağızdan Vayyy Beee kelimeleri dökülüverdi. Gerçekten müthişti. Ormanda geçen sahnelerde bitkilerin yaprakları hemen önümüzden geçiyordu. Ağaçların dalları o kadar bize yakındı ki, usulca koparmak istedim.
Avatar filmini seyrettiğimiz Ada Alışveriş Merkezi 22:30’da kapanıyordu. Seans bitiminde izleyiciler, sinema salonundaki görevli personel ve güvenlik görevlileri dışında  AVM’de kimseler kalmamıştı. Gurubumuzun çoğu daha önce hiçbir AVM’nin kapandıktan sonra içinde kalmamıştı.

Ada Alışveriş Merkezi - Adapazarı

Ada Alışveriş Merkezi çıkışında kaldığımız yere dönme konusunda taksi dışında ulaşım imkanı kalmamıştı. Tek bir araçla gidemeyeceğimiz için 2 gruba ayrılmamız gerekiyordu. Bu da bize büyük bir maliyet yüklüyordu. Taksi duraklarının karşısında bekleyen bir minibüs şoförü bize doğru bağrırarak grup olarak bizlere kalacağımız yere kadar götürebileceğini söyledi. Kişi başına 1,25 TL’ye gidişimizi garantilemiştik.Minibüse bindikten sonra büyük baldızım minibüs şöförünü Avatar filmindeki Toruk Macto’ya benzetti. Toruk Macto kim derseniz: Na’vi ırkını insan ırkının zulmünden kurtulmasında yardımcı olan büyük vahşi bir kuştu. Minibüsçümüz efsanevi vahşi bir kuş olmayabilir ama bizlere o saatte gerçek bir kurtarıcı oldu. Baldızımın evine varıp günün yorgunluğu ile yataklarımıza uzandık.
Bir sonraki gün artık Sakarya’dan ayrılma vaktiydi. Dönüş için biletler önceden alınmıştı. Dönüş yapacağımız gün bir önceki günün aksine kapalı ve yağmurlu bir hava vardı. Bavullar tekrar hazırlandı vedalaşmalardan sonra Sakarya Terminali’ne varıldı. Sakarya’dan Bursa’ya kadar olan yolculuk boyunca sadece Adapazarı’nda yaşadıklarımız üzerine konuşuldu. İyi ki böyle bir tatile çıkılmıştı. 2010 yılının tamamının ilk gündeki yaşadıklarımız kadar eğlenceli geçmesi temennisi ile küçük baldızıma gösterdiği misafirperverlik için çok teşekkürler.