• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

Çeşme 2009

Bir yıl çalışmanın ardından sabırsızlıkla beklediğim tatile sonunda ailece çıktık. Tam olarak kesinleşmemiş olmakla birlikte niyetimiz Altınoluğa gitmekti. Yolda birden bu tatilin bizim için önemini anlayıp değişiklik yapmaya karar verdik. Israrlarımızla ebeveynlerimizi Çeşme’ye gitmeye ikna ettik, neyse ki maceraperest bir ailem var.
Bursa’dan başlayan yolculuğumuza, Ulusoy Susurluk Outlet Park tesislerinde mola verdik. Uyku halinde olduğunu söyleyen fakat sürekli konuşan ablam, birden ortadan kayboldu meğer kahve almaya gitmiş. Aramızda yalnızca babam aktif araba kullandığından neredeyse gördüğümüz her tesiste mola verdik. Sonunda İzmir’e ulaştık. İzmir’den 80 km’lik bir otobana girdik. Otobana girer girmez ilk gözümüze çarpan ultra lüks otomobiller oldu, 0 km yerli arabamız, doğrusu yanlarında sönük kalmıştı.
Yolculukta Alaçatı ve Ilıca arasında kararsızlığa düştük. İkisini de bilmiyorduk fakat araştırmalarımdan Ilıca’da kalabileceğimiz uygun tesisler olduğunu biliyordum. Sonunda kararımızı verdik ve 7 saatlik bir yolculuğun sonunda Çeşme’ye ulaştık. Çeşme’nin meydanından Ilıca’ya doğru gittik. Ilıca’da markalı lüks yazlıkları görseniz hayran kalırdınız, birden kendimi Havai Adaları’nda gibi hissettim. Bahçelerindeki palmiyeler arasında villalar kaybolmuş gibiydi. Çeşme’nin meydanına geri döndük. Çeşme’de biraz dolaşınca burasının ne kadar büyük bir yer olduğunu anlıyorsunuz.

Çeşme Haritası

Diğer tatil yerleriyle burayı kesinlikle kıyaslamamak gerekir. Çok çeşitli eğlence yerleri ve pek çok plajı var. Adeta yazlık bir şehir gibi. Nerede kalırsak kalalım mutlaka bir yerlere uzak kalacaktık. Her yere arabayla gidiliyordu, neyse ki arabamız var. Çeşme’de anfi tiyatronun etrafında kalacak yer aramaya başladık. Pek çok yer doluydu, boş bulduğumuz yerleri de kardeşlerim küçük bulmuştu. Akşam olmuştu, ben ve babam telaşlanmaya başladık. Gecenin karanlığında bilmediğimiz Dalyan’a, maceralara doğru yol aldık. Yolda karşımıza çıkan Çeşme Turizm Otelcilik Uygulama Oteli bizim için umut olmuştu. Böyle oteller hem uygun fiyatlı, hem de hizmet bakımından iyi olur. Fakat burada da kalacak yer kalmamıştı. Çeşme Meydanı’na yani anfi tiyatroya geri döndük. Burada sonunda konaklayacak çok güzel, koskocaman bir ev bulduk, üstelik bu evin kişi başı konaklama fiyatı otel ve pansiyonlardan çok daha ucuzdu.

Ilıca PlajıErtesi gün Ilıca Plajı’na gittik. Denize girer girmez gayri ihtiyari ılıcacık demişim, bu söz kardeşlerimi epey güldürdü. Ilıca’da kıyıdan denize doğru yaklaşık yüz metre ilerledikçe su derinliği insan boyunu geçmiyor. Denizin içinden kaynayan sıcak termal sular, Ilıca Plajı’nı büyük bir termal havuz haline getirmiş. Çeşme’nin denizinde sürekli dalga olduğundan biz yüzmekten ziyade dalgalar geldikçe zıpladık. Benim için çok keyifliydi. Deniz ılık olduğundan akşam karanlık olana kadar ılıcanın keyfini çıkardık.

Acıkınca karnımızı Kumrucu Şevki’den yengen yiyerek doyurduk. Kumruculara Çeşme’nin neredeyse her yerinde rastlamak mümkün. Akşam olunca Çeşme’yi keşfe çıktık. Büyük bir kalabalığın yürüyüş yaptığı Çeşme Çarşısı’na daldık.

Çeşme Çarşısı Rumeli Pastanesi’nin önünde sakızlı dondurma için bekleyen kalabalığa bizde katıldık. Bazılarımız sakızlı dondrumayı beğendi, bazılarımız alışkın olmadığı bir tat olduğundan yiyemedi. Çeşme Çarşısı’nın bir ucunda Çeşme Kalesi var.

Çeşme Kalesi’nin bulunduğu meydandan deniz boyunca yürüyünce Eşek Adası’na yat turları düzenleyen pek çok ekiple karşılaştık.

Kitesurf (Uçurtma Sörfü)

Ertesi gün Pırlanta ve Altınkum Plajları’na gittik. Pırlanta plajında Uçurtma sörfü (Kite Surf / Kite Board) yapılıyordu. Uçurtma sörfü bana göre özgürlük, kardeşime göre rüzgarın yönüne göre savrulan, Allah’a emanet bir spor.

Kite Board (Uçurtma Sörfü) Kite Board (Uçurtma Sörfü) Kite Surf (Uçurtma Sörfü)

Altın Kum Plajı

Rüzgarın sebep olduğu büyük dalgalar sebebiyle yüzme için uygun bir ortam olmadığından ve rüzgar sörfü de yapmayacağımızdan yolumuza devam ettik. Altınkum plajının suyu oldukça temiz fakat Ilıca’ya göre daha soğuk olduğundan burası daha sakin. Diğer arabaları takip ederek hiçbir levhası bulunmayan köy yolu gibi yollardan geçerek daha çok bir kabileyi andıran gözlerden uzak tesislere rastladık.

Hiçbir plajda Ilıca’nın sıcaklığını bulamadığımızdan tatilin diğer günlerinde Ilıca Plajı’na gittik . Ilıca Plajı’na gittiğimiz bir gün, gördüğümüz Şifne tabelası annemi dürttü. Şifne’ye doğru yol aldık. Şifne toplu yazlık konutların bulunduğu bir yer.

Çeşme’nin gençlerine gece hayatını sorduk. Aya Yorgi Plajı’nda pek çok Beach Club olduğunu öğrendik. Aya Yorgi Plajı’nı bulmak kolay olmadı. Çeşme meydanından Dalyan’a giden yola girin, benzinliğe gelmeden sağ taraftan ikinci, girişinde reklam tabelaları bulunan yola girin ve ilerleyin, bize verilen tarif bu. Tenha köy yolu gibi bir yola girdik, acaba yanlış yolda mıyız derken, arkamızdan gelen lüks otomobilleri görünce doğru yol üzerinde olduğumuzu anladık. Popüler mekan olarak bize Paparazzi Beach Club tavsiye edildiğinden oraya gittik. Beach Club deyip de terlikleri giyip gitmeyin. Burada belli bir giyim tarzı var. Genç kızlar beyaz şort ya da beyaz straplez elbise, topuklu ayakkabılarıyla, erkekler beyaz gömlekleriyle dikkat çekiyorlar. Yani bizim Paparazzi’nin müdavini olmadığımız, ilk defa gittiğimiz her açıdan belliydi. Sabaha kadar deniz kenarında rock müzik eşliğinde muhteşem bir gece geçirdik. Kardeşim club müziği eşliğinde dans etmek istediğinden Paparazzi ile hedefine pek ulaşamadı.

Paparazzi Beach Club

Başka bir akşam Sole Mare Beach Club için hazırlandık. Fakat Cuma ve cumartesi akşamları bu mekanlara rezervasyonsuz girmek mümkün değil. Mekanlara giderken kıyafetlerinize özen göstermenizi öneririz. Gündüzleri beac , akşamları club olma özelliğine sahip bu mekanlar oldukça popüler. Çeşme çarşısı içinde de 1,2 adet club var, bunlardan Nicky Clup küçük bir alana yüksek bir ses düzeyine sahip, bu kadarı kulaklarımızı zorladığından çok fazla kalamadık, diğerine gittik. Burası daha eğlenceliydi fakat ben çok yorulmuş olduğumdan oturup kaldım. Gecenin ilerleyen saatlerinde düzenlenecek olan köpük partisini bekleyemedik. Kardeşim bu manzara karşısında sinir krizleri geçirdi.
Çeşme in bodrum out, son zamanlardaki slogan bu. Bunun sebebi sadece magazinsel olması değil temiz havası ve denizidir. Çeşme’de mutlu olmanızı sağlayan asıl durum, tatilinizin her gününü farklı yaşamanıza olanak veren zengin çevre seçenekleri. Yazlık alma fikrine sonuna kadar karşı olan ben Çeşme’yi görünce fikrimi değiştirdim. Bizler için unutulmaz bir tatildi. Sonraki tatillerimizde bir kez daha Çeşme’de tatil yapma planını canlı tutmaktayız. Ablam pek çok yerde tatil yapıp konakladı ama tek söylediği ‘'ÇEŞME kızım, hiçbir şey onun yerini tutmaz.'' Gerçekten çeşmeyi görmek lazım. Klişe bir laf olacak ama Çeşme anlatılmaz yaşanır.