• Anasayfa
  • Site Haritası

Kaplıkaya Cazibe Merkezi

Bursa Kaplıkaya Cazibe Merkezi

Biz dört kız kardeşiz. Ben İstanbul'da, benim küçüğüm Bandırma'da, onun küçüğü Bursa'da, en küçüğümüz de Adapazarı'nda yaşıyor. Sevgili anne-babam da doğma büyüme Bursalılar. Her ne kadar farklı şehirlerde yaşasak ta birbirimizi sık sık ziyaret etmeye çalışmamıza rağmen asıl buluşma noktamız annemin Bursa'daki evidir. Hele içimizden biri bu hafta sonu Bursa'ya gidiyorum demeye görsün hemen diğerleri işini gücünü ayarlar ve onlarda Bursa yollarına düşer. Bende dahil kimse kaçırmak istemez  bu aile buluşmalarını. Her ailede böyle midir bilmem ama benim ailemde herkes ayrı ayrı pek bir eğlencelidir, hele bir araya geldik mi eğlence ve bol kahkaha kaçınılmaz olur.

İşte yine böyle bir hafta sonunda Bursa yollarına düşüyorum. Bandırmadaki kız kardeşim işlerini ayarlayıp Bursa'ya gideceğini haber veriyor bize. Adapazarı’nda üniversite sebebiyle bulunan kız kardeşim zaten kendini vizeleri sonrası biraz dinlenebilmek için çoktan Bursa'ya atmış. Bursa’da yaşayan kız kardeşime kimse programın var mı diye sormuyor bile. Onun bizim buluşmamızı kaçırmayacağına, kaçırmak istemeyeceğine herkes emin. Cuma akşamı, akşam saatlerinde Bursa'ya varıyorum. Daha Bursa terminalde Bandırma'dan gelen Kız kardeşim, eşi ve oğlu ile buluşuyoruz. Bu buluşmayı özellikle ayarlıyorum ki babacığım hepimizi aynı anda karşılayabilsin. Anneciğimin evine varıyoruz ve tabi her zamanki gibi Annemin harika yemekleri bizi bekliyor. Şimdi büyük ihtimalle herkese annesinin yemekleri harika gelir ama inanın benim annemin yemekleri ayrı bir harikadır. Kendisi malzemeden hiç kaçınmadan, hiç kalori hesabı yapmadan yemeklerini hazırladığı için en basit yemeğin de bile lezzet garantidir. Bizlerde bu kalorisi hesapsız ama lezzette sınır tanımayan yemekleri gördüğümüzde hem anneme rejimlerimizi bozduğu için her seferinde söylenir ama ondan sonra da bir güzel yemeklerini mideye indiririz. Yemeğimizi yiyip müthiş bir sohbetin içinde yarının programını yapmaya çalışıyoruz. Bir araya geldik mi gezmeden duramayan ailelerdeniz. Yarınki programı fazla düşünmeye gerek kalmıyor çünkü Annem bizi Kaplıkaya diye bir yere pikniğe götüreceğini söylüyor. Bunca yıllık Bursalıyım fakat hiç gitmedim. Orası neresi? Uludağ eteklerinde bir yer mi diyorum. Öyle sayılır ama buraya çok yakın diyor annem. Öyle Uludağ'a çıkmaya gerek yok.

Cumartesi sabahı kalkıyoruz, Yine harika bir kahvaltı bizleri bekliyor, Kahvaltıdan sonra hava durumunu kontrol ediyoruz ve harika bir hava bizi bekliyor. Evden çıkmamız öğleden sonrayı buluyor. Kahvaltı sohbetimiz bir türlü bitmiyor. Kalabalık ailesi olanlar veya Harry Potter okuyanlar ( Weasley Ailesi ) bilirler. Kalabalık bir ailenin bir yere gitmek için evden çıkması pek bir meşakkatli, pek bir  şenliklidir. Bizde kız kardeşlerimin eşleri ve sevgili yeğenimle birlikte tam 9 kişiyiz.
Sonunda yola çıktık. Araba ile 15 dakika daha gitmeden bir parkın önünde duruyoruz.

Bursa Kaplıkaya Cazibe Merkezi

Parkın kapısında Kaplıkaya Cazibe Merkezi yazıyor. Kaplıkaya Cazibe Merkezi, Bursa'da Yıldırım Belediyesinin siteler bölgesinde yer alıyor. Aşağıdan ilk baktığınızda Belediyenin sıradan bir parkı gibi gözüküyor Kaplıkaya Cazibe Merkezi. Aşağıdan diyorum çünkü Kaplıkaya Cazibe Merkezi eğimli bir zemin üzerine kurulmuş. Belediyenin sıradan bir parkı gibi gözüküyor fakat büyük bir park burası. İçinde 2 değişik bölgede spor alanı, bir çocuk parkı, yürüyüş yolları, onlarca normal tahta masa ve yine onlarca kendinden mangallı masa bulunuyor. Yani aslında görüp görebileceğiniz en iyi parklardan biri, yemyeşil ve tertemiz bir park burası ama yine de park işte diyor insan o anda. Arabamızdan malzemelerimiz de alıp güzel bir masa seçmek için yukarı doğru ilerliyoruz. İlerledikçe gözümüze harika bir Bursa manzarası çarpıyor. Mutlaka bu manzarayı gören bir masamız olsun diyoruz ama meğersem daha da ilerlemek lazımmış.

Biraz daha ilerliyoruz ve ne görelim Kaplıkaya Cazibe Merkezinin yan tarafından harika bir dere akıyor. Dere eğimli aktığından birçok noktada küçük küçük şelaleler var. İşte bu harika parkın yanında böyle kayalar arasından akan bir dere de görünce cennete gelmişsiniz hissi doğuyor insanın içine. Gerçekten hem doğanın içindesiniz, hem de etrafta medeniyetin sunduğu her türlü imkan mevcut.

Öncelikle kendimize bir masa seçiyoruz. Herkesin isteğine uygun bir masa seçmek çok kolay değil. Kız kardeşim ve eşi doğal olarak çocuk parkına yakın bir masa istiyor. Ben mutlaka dereye ve yürüyüş yollarına yakın bir masa istiyorum. Bazılarımız şehir manzarası gören masaları tercih ediyor. Annemde doğal olarak büyük bir masa istiyor. Neyse ki kaplıkaya Cazibe Merkezi epey büyük ve masa seçenekleri çok. Sonunda ortak bir kararla bir masa seçiyor ve yerleşiyoruz. Annem, babam ve ailenin damatları mangal işine girişirken bizde kız kardeşlerimle etrafı keşfe çıkıyoruz. Önce dere kenarına doğru ilerliyoruz. Orada bol bol fotoğraf çektikten sonra dere kenarında bulunan bol kayalıklı yollarda atlaya zıplaya bir gezintiye çıkıyoruz.

Bursa Kaplıkaya Cazibe Merkezi

Bir süre gezdikten ve bol bol fotoğraf çektikten sonra masamıza dönüyoruz. Mangal çoktan yanmış, bizde hafif hafif acıkmaya başladık. Çevredeki masalardan da harika  mangal kokuları geliyor. Ortam o kadar geniş ve rahat ki kimse birbirini rahatsız etmeden mangalını yapıyor, yemeklerini yiyor, çocukları ile top oynuyor, yürüyüş yapıyor, herkesin keyfi yerinde. Eee iş derdi yok. Bol oksijen, bol yemek, daha ne olsun değil mi? Yemeğin hazırlanmasını beklerken 6 yaşındaki yeğenimi çocuk parkına götürüyorum ama o nedense çocuk parkını değil, belediyenin spor alanını çok daha ilginç buluyor. Eh onunla birlikte bana da spor yapmak farz oluyor burada. Mangalımızda etlerimiz de hazır olunca bir güzel sofraya kuruluyoruz. İnsana nedense açık havada yemek yemek hep bir daha tatlı gelmiştir. Bize de öyle geliyor. Yemeğimizi yiyip, çaylarımızı mükemmel bir sohbet eşliğinde içiyoruz Kaplıkaya Cazibe Merkezi'nde. Yemek ve çay faslından sonra bütün eşyaları arabaya taşıyıp bu seferde hep birlikte dere kenarında yürüyüşe çıkıyoruz. Dere kenarındaki patika yoldan ilerledikçe görüyoruz ki burası bir kanyon. Hem de büyüleyici bir kanyon. İlerleyebileceğimiz yere kadar ilerliyor ve her anından çok keyif alıyoruz. Akşam eve döndüğümüzde aklımda bir daha Bursa'ya geldiğimde mutlaka tekrar Kaplıkaya Cazibe Merkezi'ne gitmek var. Umarım bu yazıyı okuyan sevgili Bursalı hemşerilerim bu güzel parka gitmişlerdir ve umarım Bursa'ya yolu düşenler burayı ziyaret edip burada harika saatler geçirirler...

Kaplıkaya Cazibe Merkezi'nde çektiğimiz tüm fotoğrafları görmek için tıklayınız.