• Anasayfa
  • Site Haritası

Düzce Melen Rafting

Bolu Düzce Dokuz Değirmen Köyü Melen Çayı Rafting Macerası:

Rafting yapılan tesisin web sitesi: http://www.duzcerafting.com/index.html

Tarih: 05 Aralık 2010 Pazar ( Bu yılın ilk gerçek soğuk günü )

Bolu Düzce Melen Rafting

Merhaba, İstanbul'da kış bölümümüz de başka bir aktivite ile karşınızdayız. Normalde turistik amaçlı yapıldığında genelde Yazın yapılan bir spor olan Rafting'i ne akla hizmettir bilinmez, bizler kışın yapmaya karar verdik. Daha önce sitemizde sizlerle Ağustos ayında yapmış olduğumuz Antalya Köprülü Kanyon Rafting maceramızı paylaşmıştık. Bu maceramızı linke tıklayarak veya Gezi anılarımızdan Ege - Akdeniz turumuz içinde bulabilirsiniz. Yazın rafting yapmak, özellikle Antalya'nın sıcağında oldukça serinletici, rahatlatıcı ve eğlenceli bir aktivite. Gelelim kışın rafting'e. Kışın rafting yapmak yine oldukça eğlenceli ama serinletici değil, dondurucu bir eylem, bizden söylemesi.

Rafting yapmaya karar verdiğimizde, ilk seçenek tabii ki en yakın yer olan Bolu Düzce Melen çayı idi. Hem Ankaralılar, hem İstanbullular için yakınlığı ile her iki şehirden de Rafting severler için Bolu Düzce Melen çayı uygun ve tek seçim. Bundan 3,4 yıl önce Kasım ayında Melen'de Rafting yapmak istediğimizde bize su debisinin düşük olduğunu söyleyip turumuzu iptal etmişlerdi. Fakat artık su seviyesinin düşük veya yüksek olduğuna  bakılmaksızın, taşlarla, kayalarla savaşarak 4 mevsim Rafting yapılabiliyormuş Melende.
Öncelikle rafting organizasyonumuzu bu yıl ülkemizde epey moda olmuş bir internet fırsatından aldığımızı belirtmek isterim. Bu sayede 99+KDV= 116,82 TL olan organizasyonumuz bayağı bir indirimle bize 57 TL'ye geldi. Sizlerde bu tip aktivitelerde, bu fırsatları takip ederseniz, indirimli olarak birçok şeye ulaşabilirsiniz.

Peki bu 57 TL neleri kapsıyor?

Açık Büfe Sabah Kahvaltısı: Bol börek çeşitli, peyniri, yumurtası, salataları eksiksiz mükellef bir kahvaltı servisi ( Bizim beklediğimizden çok daha güzeldi. )
Mola yerinde çay ve mısır ekmeği servisi
Tesiste Çay, Kahve, Su
Açık Büfe Dönüş Yemeği:
Et çeşitlerinin az olduğu fakat salata ve sebze yemeklerinde çeşit sıkıntısı çekmeyeceğiniz, lezzet açısından da bir o kadar güzel bir büfe daha.
Çekilen fotoğrafların ve videoların CD'si.

Düzce Rafting Tesisleri:

Bolu Düzce Melen Rafting Tesisleri

Eveeett, fırsatlarımızdan Rafting aktivitemizi satın aldık, ödediğimiz ücrete nelerin dahil olduğunu da öğrendik ve hatta size bildirdik. Yanımıza rafting sonrası duş alındığından dolayı gerekli olan yedek çamaşır, şampuan, havlu ve mayomuzu da aldık.

Şimdi gelelim rafting günümüze. Öncelikle bilmelisiniz ki biz bu rezervasyonu yaptırdığımızda kesinlikle havanın bu kadar soğuyacağını hatta yağmur yağacağını bilemezdik. Havalar kasım ayı  boyunca o kadar iyi gitti ki biz, Pastırma yazı diye tabir edilen bir havada rafting yapacağımızı düşünürken birden o gün hava felaket bozdu. Aslında ben ne kadar Meteoroloji'den bilgi almış olsak ta bir önceki gece yatana kadar havanın bozacağına kesinlikle ihtimal vermiyordum fakat sabah 7'de kalktığımızda gördüğüm şey dondurucu bir hava ve rüzgarla birlikte yağan yağmur idi.
İşte böyle bir havada sabah erken saatlerde 4 arkadaş İstanbul'dan arabamızla Bolu Düzce'ye doğru yola çıktık. Yetişmemiz gereken bir program var. Saat 10,00'da orada olmalıyız. Yol normalde 200 km fakat ne de olsa hava yağışlı. O kadar da hızlı gidemiyoruz.

Bize bildirilen Rafting programı:

16:30: Ayrılış

Tesisimizin bulunduğu Dokuz Değirmen Köyü:

Bolu Düzce Melen Rafting Dokuz Değirmen Köyü

Saat 11.00 e geliyor. Açık büfe kahvaltıya gittiğimizi bildiğimiz için sabah evden aç çıktık ve bu sürede yolda epey acıktık. Bir yandan da geç kaldığımız için kahvaltının kalkmış olabileceğinden korkuyoruz ama en  sonunda sora sora tesisi bulduğumuzda bizim gibi geciken bir grubun daha olduğunu ve kahvaltımızın da yerli yerinde bizi beklediğini görüyoruz.

Rafting'e Hazırlık:

Mükemmel bir kahvaltıdan sonra hazırlıklar için malzeme odasından bize  bedenimize uygun neoplan giysi, patik ( bir nevi lastik ayakkabı ), kask, yelek ve küreklerimizi veriyorlar. Bunları içimize hiçbir şey giymeden giymemizi salık veriyorlar. Bu konuya bizler pek sıcak bakmayınca en azından içinizde pamuklu bir şey olmasın, mayonuzla giyin, yoksa çok daha fazla üşürsünüz diyorlar.

Giyindik, can yeleklerimiz, kasklarımız ve küreklerimizle hazırız. Bu arada önemli bir açıklama geliyor. Eşyalarınızı mutlaka servis aracınıza bırakınız çünkü rafting bitme noktasında duş alacağımız için eşyalar lazım olacak.

Rafting Eğitim:

Tamamen hazır olunca rafting brifingi için botların etrafında toplanıyoruz ve gerekli bilgileri alıyoruz.

Bolu Düzce Melen Rafting Brifing

Rafting Başlangıç:

Hepimiz rehberlerimizle tanışıp botlarımızı taşıdıktan sonra 8 bot olarak yola çıkıyoruz. Şu dakika'ya kadar Neoplan kıyafetimle epey bir üşüdüğümü belirtmeliyim.

Bolu Düzce Melen Rafting

Rafting'te geleneksel hale gelmiş bir şey varsa o da sanırım botlar arası küreklerle atılan su savaşıdır. Zaten üşüyen biz, üzerimize gelen ve içimize giren buz gibi sularla iyice üşümeye başlıyoruz. Bu arada yağmurda hızını giderek arttırıyor. Bu kadar üşümeme rağmen çevredeki doğal güzelliğin, yağmurla birlikte çayın ne kadar mistik bir görüntüye büründüğünün, yol boyunca defalarca karşımıza çıkan asma köprülerin fantastik görüntülerinin de farkına varmadan edemiyorum. Rehberimiz bize başta o kadar çok kürek çektiriyor ki, böyle bir harekete alışık olmayan kaslarımız çok geçmeden ağrımaya başlıyor ama bu arada da ısınmış oluyoruz ve  dakikalar ilerledikçe kaslarımız da duruma uyum sağlıyor.

Kışın ve az su seviyesinde Rafting'in zorlukları:

Bugün su seviyesi epey düşük. Rafting su seviyesi yüksekken yapılır, öyle zevkli olur sanmayın, bende öyle sanırdım ama botlarla kayalara oturmanın, botu kayalara oturtmadan ilerlemeye çalışmanın, botu kayalardan kurtarmanın ayrı bir zorluğu var ve bu duygu insanda macera duygusunu pekiştiriyor.

İşte bir grubumuz botta ağırlık dengesini bir yöne kaydırarak bir kayadan kurtulmaya çalışıyor. Bunu bizde defalarca yapmak zorunda kaldık, bu arada düşmeniz veya botun devrilmesi gayet olası çünkü bu eylemi
dengenizi bozarak yapmaya çalışıyorsunuz.

Bolu Düzce Melen Rafting

İşte biz, bir kayaya çarpıp alabora olmaktan arkadaşımızın gayreti ile kurtuluyoruz. Bu arada rehberlerimizin sırf adrenalin seviyemizi arttırmak için bizi daha az tehlike içeren bazı kayalara yöneltmeleri veya ufak kayaların üstünden geçmemizi sağlamaları da olayın ayrı bir boyutu. Sanırım az zahmet çekersek veya tehlikeli pozisyonlara girmezsek, yeterince eğlenmediğimizi düşüneceğimizden korkmuş olmalılar. Haklarını yememek  lazım, rehberlerimiz hem güvenliğimiz hem de eğlencemiz için ellerinden geleni yaptılar.

Rafting sıcak çay ve tarzan ipi molası:

1 saat kadar kürek çektikten, ıslandıktan, kaya ve ağaç dalları ile mücadele ettikten sonra mola veriyoruz. Burada bize sıcak çay ve mısır ekmeği ikram ediyorlar. Sıcak çay bizi biraz ısıtır diye düşünüyorum ama kürek çekmeden botun dışında ıslak ıslak rüzgara karşı durmak daha da çok üşümeme sebep oluyor. Normalde durduğumuz yerde yüksekten suya atmayı sevenler için bir atlama kayası ve tarzan ipi bulunuyor. Tam rehberimiz  hava çok soğuk, bu havada kimse suya da atlamaz hadi botlara binelim derken 1,2 çılgın arkadaşımız suya atlamak için tarzan ipine doğru koşuyor.

Bolu Düzce Melen Rafting

Tekrar suda botlarımızdayız, bu sefer üşümüyorum hatta kürek çekmek daha iyi geliyor. Su artık baştaki gibi dümdüz değil, sık sık ufak 10-15 cm'lik şelalelerden inişler yaşıyoruz. Rehberimizin doğru yönlendirmesi, dengeli oturuş, ayaklarımızı botun altına sıkıştırmamız ve birazda şans ile ne botumuz devriliyor, ne de bizim bottan düşen oluyor. Tabi diğer botlardaki arkadaşlarımız bu kadar şanslı değil. Düşende oluyor, botu takılıp kalanda oluyor.

Böylece 2 saat kürek çektikten sonra bitiş noktasına geliyoruz.

O an yorgunluğumuzu anlamıyoruz ama biran önce duş alıp giyinmek ve ısınmak istiyoruz. Bunları yaptıktan sonra servis aracı ile birlikte uçurumların kenarından 15 dakikalık bir yolculuk yaparak dokuz değirmen köyündeki Düzce rafting tesislerine dönüyoruz. Burada çorba, çay, kahve ve mükemmel bir açık büfe yemek bizi bekliyor. Birde köşede sıcacık bir şömine var. Aslında tesisin terası da gayet güzel ama şu an rağbet şömine  ve etrafındaki masalara. Yemeğimizi yiyip, kahvelerimizi içene kadar rafting fotoğraf ve videolarının bulunduğu Cd'de hazır oluyor. Saat 17,30 gibi yolumuz uzun, üzerimize daha fazla yorgunluk çökmeden kalkalım  diyerek rehberlerimizle ve o gün tanıştığımız yeni arkadaşlarımızla vedalaşıp yola çıkıyoruz. Bir süre yollarda kaybolduktan sonra yardım sever köylüler sayesinde İstanbul yolunu buluyoruz.

Biz bugün gerçekten çok eğlendik, çok üşüdük, çok yorulduk, çok güzel yemekler yedik ve biz bugünün sonunda deliksiz uyuduk...