• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

Barcelona Gezisi - Kurban Bayramı Tatili

26.11.2009 (Barcelona, Catalunya, La Ramblas, Tapas)

27.11.2009 (Barça, La Ramblas, La Sagra da Familia, Park Güell, Catalonya, Avingudo Diagonal, Gracia)

28.11.2009 (Casa Batllo,  La Pedrera - Casa Mila, Poble Espanyol, Parc de Montjuic, Montjuic kalesi, Port velle, Parc de la Ciutadella – Çağlayan Çeşme, Picasso müzesi, Barri Gotik)

29.11.2009 (Palaça de Jaume, Hospital De La Santa Crue, Barselona Katedrali, Plaça de la Seu, Aquarium, Flâmenko)
30.11.2009 (Mercat Bouqeria Pazarı)

Barselona’da son günümüze uyanıyoruz. Valizleri toplayıp son defa sokaklara atıyoruz kendimizi. İlk hedefimiz dün kapalı olan pazaryeri (Mercat Bouqeria) Bu üzeri kapalı sabit pazara varınca buranın bir cennet olduğunu anlıyorum. Tezgahların kimisinde rengarenk şekerler, şekerlemeler, çeşit çeşit çikolatalar, tatlılar tam bir sanat ürünü!

Mercat Bouqeria Pazarı

Süslemelerin ve ürünlerin güzelliğine inanamadım. Diğer tezgahlarda envai çeşit meyveler. Kiraz, avokado, mango, kaktüs meyvesi (beyaz ve vişne rengi ve içinde çörek otu gibi siyah taneleri var), kivi, üzüm çeşitleri… Bunlar tanıdığım bildiğim meyveler. Sanırım bunların 3-4 katı kadar da adını bilmediğim meyveler var rengarenk, boy boy. Sanki Alice Harikalar Diyarı! Diğer tarafta ise sebze tezgâhları aynı sanatı sergiliyor. Adını bilmediğim mantar çeşitleri, hiç görmediğim türde sebzeler beni şaşırtıyor doğrusu.

Kahvaltımızı burada yapmayı hedeflemiştik zaten, elimize doğranmış meyve salatası paketlerinden alıyoruz (1 veya 1,5€).

Biraz daha ileride balık tezgâhları, et ürünleri ve peynir tezgâhları var. Bu pazarın başımı döndürdüğünü söylememe gerek var mı? Bir tezgâhta krep yapıyorlar çeşit çeşit neli istersen var, tatlı tuzlu… İki tane yaptırıyoruz hemen. Biri yumurta-jambon-domatesli, diğeri mançego peyniri-domatesli. Öyle leziz ki, özellikle mançego peyniri-domatesli olanı…

Mercat Bouqeria Pazarı

Bundan sonrası üç beş hatırat, hediyelik alıp dönüşe geçmek.
Damağımızda yorgunluğuna değen harika bir tatilin tadı varıyoruz havaalanına…