• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

Barcelona Gezisi - Kurban Bayramı Tatili

26.11.2009 (Barcelona, Catalunya, La Ramblas, Tapas)

27.11.2009 (Barça, La Ramblas, La Sagra da Familia, Park Güell, Catalonya, Avingudo Diagonal, Gracia)

28.11.2009 (Casa Batllo,  La Pedrera - Casa Mila, Poble Espanyol, Parc de Montjuic, Montjuic kalesi, Port velle, Parc de la Ciutadella – Çağlayan Çeşme, Picasso müzesi, Barri Gotik)

29.11.2009 (Palaça de Jaume, Hospital De La Santa Crue, Barselona Katedrali, Plaça de la Seu, Aquarium, Flâmenko)
30.11.2009 (Mercat Bouqeria Pazarı)

28.11.2009  (Casa Batllo,  La Pedrera - Casa Mila, Poble Espanyol, Parc de Montjuic, Montjuic kalesi, Port velle, Parc de la Ciutadella – Çağlayan Çeşme, Picasso müzesi, Barri Gotik )

Bus Turistica’mıza mavi rota için binmeden önce La Ramblas üzerindeki Moka adlı kafede yine leziz ekmekten yapılmış sandviç ile güne başlıyoruz. Bugün hava harika ve ilk durağımız yine bir Gaudi evi olan “Casa Batllo”.  3–4 katlı bu binanın duvarları, geniş ilginç pencereleri yine dalgalı bir mimariyle yapılmış. Mekana mavi fayanslar hakim. Avludaki görüntü içinizi ısıtıyor. Üst katlara tırmanıp resimler çekip manzaralı terasa ulaşıyoruz.

Casa Batllo

Sıradaki durağımız La Pedrera, ama yine bir Gaudi evi olan buradaki Casa Mila adlı binaya girmiyor mekanı dışarıdan izliyor ve görüntülüyoruz. Ardından otobüsümüze tekrar biniyor bilgileri dinleyebildiğimiz turkuaz renkli kulaklıklarımızı takıp uzun bir yol alıyoruz çünkü her durakta inmeye kalksak zaman yetmeyecek. Poble Espanyol isimli İspanyol temsili 100 küsür evden oluşan köyü görmek üzere iniyoruz.

Poble Espanyol

Elbette giriş ücretli, burada her şey €, €, €! Sokaklarını yürürken kendinizi başka bir alemde hissediyorsunuz daracık huzur veren yolları, geniş avlusu, gitar yapım atölyesi, birkaç üretimi izlediğimiz hatta kameraya çektiğim kocaman cam atölyesi, takı dükkanları, maske mağazası, şarap evi hepsini geziyoruz. Şarap evinde tattığım muhteşem sangria’dan eve alıyorum tabi hemen. Bir de değişik bir badem helvası alıyoruz yollarda yiyelim diye. Ayrıca ben bir de kırmızı et pişirirken kullanmak üzere bir baharat alıyorum. Yine hayranı olduğum sandviçlerden birer tane alıp otobüse binmeden önce hızlıca bitirip yola düşüyoruz. Olimpiyat stadını geçip Montjuic tepesinde konumlanmış Parc de Montjuic’de iniyoruz. Teleferiğe binip çıktığımızda ayaklarımızın altında tüm liman ve deniz, güneşli güzel manzaranın keyfini çıkartıyoruz. Kısaca gezdiğimiz arkamızdaki Montjuic kalesi eskiden hapishane ve infaz yeriymiş. Bu civarda katalonya ulusal müzesi de var ama müzeye girmek istemiyoruz o an. Biz tekrar teleferiğe binip aşağıya iniyoruz ve otobüsle tüm sahilde boydan boya ilerliyoruz. Port velle (az önce yukarıdan izlemiş olduğumuz liman) bir ara son durak. Burada indiriliyor ve bir başka otobüsün bizi alması için bekliyor ve soğuktan donuyoruz. Yeni otobüsümüzden  adlı parkta iniyoruz. Burada yine bir Gaudi eseri olan büyük bir barok tarzı olduğunu öğrendiğimiz çeşme var (Çağlayan çeşme).

Parc de la Ciutadella - Çağlayan Çeşme

Ayrıca bir de yapay bir göl (Llac) yapmışlar ki insanlar tekne ile gezinti yapabiliyor. Park çıkışı rotamız Picasso müzesi. İstanbul’da gitmemişiz, burada daha kıymetli mi geliyor nedir koştura koştura gidiyoruz. Müze “Barri Gotik” bölgesinde ki; bu bölge benim Barselona’da en sevdiğim yer olarak hafızama kazınıyor. Müzede uzun uzun geziyoruz ve bu sayede Picasso hakkında epey bilgi sahibi oluyoruz. Dışarı çıktığımızda hava kararmış oluyor ve biz gotik sokaklarında uzun uzun sindire sindire keyifle dolaşıyoruz. Sokaklar dar, karanlık ve elbette eski. Bölgede birkaç meydan var ki dışarı masalar konmuş, hareketli bir bölge olmuş. Biz akşam yemeği için yine el kitabımızdan bulduğum Picasso’nun uzun dönem takıldığı hatta genç Picasso’nun ilk işini alarak restoran’ın menüsünün kapağını hazırladığı Els Quatre Gats (4 Kedi) restoranı aramaya koyuluyoruz. Ancak zaten müzede yorulan vücudumuz bu aramalara fazla dayanacak gibi değil, üstelik de açlıktan ölmek üzereyiz. Bunun üzerine rehberimizden başka bir öneri doğrultusunda Can Culleretes adlı mekanı arıyor ve son bir gayretle ara sokaklardaki restoranı bulduğumuzda saat 8 olmuş oluyor buna rağmen biz kepenkleri kapalı bir mekanla burun buruna geliyoruz. Neymiş 9’da açılıyormuş! Bu mekanda yemeyi çok istemiştim çünkü menüsünde erikli ördek ağzımı sulandırmış merakımı cezbetmiş ve işte sonunda beni oraya çekmişti. Ama nafile, 9’a kadar dayanmamız mümkün gözükmüyor. Hadi ben bu lezzet ümidiyle dayanmaya kalksam arkadaşıma yazık. Hayal kırıklığıyla herhangi bir mekana girmeyi kabul ediyoruz artık. Ama en azından yapılacaklar/yenecekler listemde yeralan İspanya’nın meşhur yemeklerinden olan Paella (pilav) sipariş ediyorum rehberimizde yazmadığı için beni mutsuz ve huzursuz eden bu restorana girdiğimizde. Nitekim yanılmıyorum ve deniz mahsullü sipariş ettiğim Paellam beni fazla tatmin etmiyor. Siz bana bakmayın ben Paella’yı iyi bir yerde yemedim ama iyi bir yerde yemiş olsaydım lezzetli olduğunu düşündüğüm bir yemek Paelle.
Bu hezimetin acısını hafifletmesi için yandaki krepçiye girip tatlı alıyoruz. Dondurmalı krepim fena olmamakla birlikte benim gibi tatlıyla arası çok da iyi olmayan biri için vasat düzeyde kalıyor. Tam arkadaşımın kaldırıma oturmuş iştahla krepini yerken resmini çekecekken de fotoğraf makinemin pili bitiyor ve ben şarjını yanıma almamışım! Kalıyoruz elimizdeki yedek olan kötü makineye geri kalan 2 günümüzde. Bu arada yorgunluktan öylesine bitap düşmüş haldeyiz ki otelimize anca taksiyle gidebiliyoruz. Beni oldukça şaşırtan bir durumdu taksinin pahalı olmaması. Amacımız sırtımızdaki sangria şişesini odamıza bırakıp ağırlıklarımızdan kurtulup biraz da dinlenip bari bu gece gecelere akmak. Heyhat! Yatağa azıcık uzanınca Sinem uykuya dalıyor. Meğer yazılarımı yazarken kendimden geçmiş ve ben de uyuya kalmışım. Gözümü açabildiğimde saatin 02:30 olduğunu görüyorum. Büyük bir hayal kırıklığı ve şaşkınlık ile pijamalarımızı zar zor giyip yatıyoruz.