• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

Barcelona Gezisi - Kurban Bayramı Tatili

26.11.2009 (Barcelona, Catalunya, La Ramblas, Tapas)

27.11.2009 (Barça, La Ramblas, La Sagra da Familia, Park Güell, Catalonya, Avingudo Diagonal, Gracia)

28.11.2009 (Casa Batllo,  La Pedrera - Casa Mila, Poble Espanyol, Parc de Montjuic, Montjuic kalesi, Port velle, Parc de la Ciutadella – Çağlayan Çeşme, Picasso müzesi, Barri Gotik)

29.11.2009 (Palaça de Jaume, Hospital De La Santa Crue, Barselona Katedrali, Plaça de la Seu, Aquarium, Flâmenko)
30.11.2009 (Mercat Bouqeria Pazarı)

26.11.2009 (Barcelona, Catalunya, La Ramblas, Tapas)

En çok görmeyi istediğim yerlerden biriydi Barselona ve 2009 Kurban bayramı etkinlikleri kapsamında kendimi atıyorum İspanya’nın bu güzel sahil kentine akşam saatlerinde. Otelimiz Catalunya bölgesinde, La Rambla bulvarının başında sayılabilecek bir konumda olan Hotel Lleo. Romantik bir tatil için pek tercih edilebilecek bir otel olmasa da geziyim dolaşayım bir tek uyumaya temiz bir yer isterim diyorsanız iyi bir tercih. Üstelik bizim gibi erken rezervasyonda promosyon bir oda alırsanız inanılmaz ucuz!
İlk akşamımızda kendimizi hemen Tapas yiyebileceğimiz bir yere atmak istiyoruz ve ayaklarımızın bizi götürdüğü ara sokaklara. Barselona sokakları hiç temiz değil, üstelik kanalizasyon mazgallarının yanından geçerken fark ediyorum ki kötü de kokuyor. Daha ilk izlenimde fark ediyorum ki bu İspanyollar Türklerden pek farklı da değiller. Diğer Avrupa şehirlerinde pek rastlamadığım laf atma olayına bile maruz kalıyoruz daha şehre ayak basar basmaz. Lakin tatilin geri kalanının gayet güzel geçtiğini şimdiden söyleyeyim ki hemen bir hayal kırıklığı oluşmasın zihinlerde.  Biz dolaşa dolaşa sonunda, içerisinin kalabalığına güvenerek bir tapas bara giriyoruz. İspanyollara özgü bir yemek olan bu tapasın çeşitlerini bilmediğimizden garsonumuzun önerisiyle 6 çeşit tapastan oluşan karışık tapas menüsü alıyoruz. Tapas çeşitlerinin seçimini de garsonumuza bırakıyoruz. Arkadaşım domuz eti istemeyince garsonumuz ülkemizi soruyor. Bir de iltifat alıyoruz ki; yolculuğun yorgunluğu uçup gidiyor birden

Tapas

San Miguel marka biramızı tokuştururken 6 çeşit tapas’ımız küçük güveç kaplarında soframızda yerini alıyor. İlk tapas; bol ve leziz zeytinyağı içerisinde nohut-soğan- ton balığı-yeşil ve kırmızı biberden, ikinci tapas; çok küçük taneli arpacık soğanı, karides-ahtapot-yeşil zeytin- yeşil ve kırmızı biberden, üçüncü tapas; mozarella peyniri olduğunu düşündüğüm küçük peynir küpleri, susam benzeri bir baharat, kiraz ve domatesten oluşuyor. Tam anlamıyla leziz zeytinyağının bolca kullanıldığı soğuk meze çeşitleri bunlar aslında. Biz soğuk tapaslarımızı denerken diğer üçlü tapas geliyor ki bunlar da sıcak grup. Biri bol baharatla kızartılmış tavuk kanatları, bir diğeri midye, sonuncusu da dilim ekmek üzerine patatesli böreği andıran ve üzerine uzun çöp şiş saplanmış bir tapas. Sonuncusu pek gerekli olmayan bir tapas olsa da diğerleri gayet güzeldi.
Mekan belli ki oldukça rağbet gören bir restoran. Koyu ahşap eski masalarla sıcak bir ortam yaratılmış. Yerden cam bir yol geçiyor ki ben üzerine basmaya çekiniyorum sanki kırılacak da ben içine düşecekmişim bir hissiyata kapılıyorum. Cam kalın elbette, yıllardır da üzerinden binlerce kez geçildiği belli ama ben yine de güvensiz hissediyorum kendimi. Hatırlıyorum geçen yıl Amsterdam’da gittiğim bir kafede de vardı bundan ve ben yine aynı şeyi hissetmiştim.  Mutfak servis penceresine çok yakın oturduğumuzdan hazır olan her yemekte zilin çalmasıyla yerimizden hopluyoruz, gürültülü, hareketli hatta garsonların koşarak filan servis yaptığı bir yer burası. Birbirinden güzel görünümlü yemekler geçiyor yanımızdan. Bir de meşhur paella’sı var bu Barselonalıların. Paella pilavlı bir yemek, başka bir akşam da onu denemek istiyorum. Yemek için verdiğimiz hesap 50 €, ki bu gezide verdiğimiz en yüksek ücret olduğunu anlayacağız sonraki günlerde. Ardından yorgunlukla ama leziz şeylerle midemizi tanıştırmış olmanın mutluluğuyla dönüyoruz perdeleri ve yatak örtüleri çiçek desenli odamıza.