• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Sizlerle bu yazımızda, çoğumuzun yurtiçi kültür turları seçeneklerinde karşılamış olabileceği klasik bir Ege – Akdeniz kültür turunda kayıt aşamasından sonuna kadar neler yaşadığımızı paylaşacağız. Gezimizi anlatırken tur şirketlerinin isimlerini de belirtmek istiyoruz ki; tam ve gerçek bilgiye ulaşabilesiniz.
 Ege-Akdeniz turumuzun rotasını harita'da çizilmiş olarak incelemek için tıklayınız.
 Tur Şirketi Seçimi:
 Tur Hizmet Sözleşmesi ve o Madde:
 Heyecanlı bekleyiş ve Hayal Kırıklığı:
 Son Günler, Tur Değişikliği ve Rahatlama:
 Valiz hazırlıkları:
 Otobüse Biniş ve İlk Bakış:
 Yaş Ortalaması:
 Oturma Düzeni:

1.GÜN (Cuma Akşamı ve Cumartesi): İlk Gece, İlk Sabah, İlk gün, İlk Akşam:
 Şirince:
 Bafa Gölü Tabiat Parkı:
 Bodrum Göltürkbükü Beliz Hotel’e Varış:
 Halikarnas Disco:

2.GÜN (Pazar):
 Bodrum Tekne Turu:
 Bodrum Çarşısı ve Barlar Sokağı:

3.GÜN (Pazartesi):
 Gökova Körfezi:
 Sedir Adası ( Kleopatra Plajı):
 Şadan Gökovalı ile Karşılaşma:
 Halikarnas Balıkçısı, Cevat Şakir Kabaağaçlı Kimdir?
 Şadan Gökovalı Kimdir?
 Azmak Çayı:
 Marmaris Aşıklar Yolu:

4.GÜN (Salı):
 Kayaköy:
 Ölü Deniz:

Dalyan Tekne Turu:

(Dalyan Kanalı Tekne Turu, Caretta Caretta Kaplumbağalar, Telmossos, Kral Mezarları, İztuzu Plajı)

5.GÜN (Çarşamba):
 Yamaç Paraşütü:

12 Adalar Turu:

(Kızıl Ada, Cleopatra Hamamı, Göbün Koyu, Tavşan, Yassıcılar, Domuz ve Şövalye Adaları)

6. GÜN (Perşembe):
 Saklıkent Kanyonu:
 Xanthos Antik Şehri:
 Kaputaj Plajı:
 Kaş:
 Kekova ve Batık Şehir:

7. GÜN (Cuma):
 Side Çarşısı ve Apollon Tapınağı:
 Köprülü Kanyon Rafting:

Side’de traktöre bindiğimiz yerde tekrar otobüslere biniyoruz ve hemen Antalya Beş konak Köprülü kanyon’a rafting yapmaya gidiyoruz. Köprülü kanyonun üzerinde Rafting yapacağımız çayın ismi Köprü Çay. Köprü Çay 14 kilometre uzunluğunda bir ırmak. Öncelikle rafting yapacağımız şirketin tesislerinde öğle yemeğimizi yiyor ve rafting için gerekli malzemelerimizi alıyoruz. Herkes kendine uygun bir kürek, can yeleği ve başına uyacak bir kask seçiyor ve otobüsle rafting’e başlayacağımız noktaya varıyoruz.
Rafting’e başlamadan önce bize eşlik edecek hocalarımızdan biri kısa bir bilgilendirme yapıyor. Bundan bir sene önce de aynı noktada rafting yaptığımdan dolayı bilgiler benim için oldukça tanıdık ama benden başka turumuzdaki bütün arkadaşlarım için bu ilk defa yaptıkları heyecan verici ve biraz da korkutucu bir aktivite. Genelde burada verilen bilgiler rafting yaparken bize eşlik edecek olan hocalarımızın her dediğine harfiyen uymaktan ve bizi 8 kişilik uygun gruplara ayırmaktan ibaret. Gruplar kadın ve erkek  eşit olacak şekilde ayarlanıyor. Sanırım burada kas gücü hesaplanıyor ve buna göre bir erkek, bir kadın botumuza oturuyoruz. Esas eğitim ve macera bu noktada başlıyor.

Köprülü Kanyon Rafting
Köprülü kanyon rafting yapmak için oldukça uygun ve kolay bir parkur. Bir önceki paragrafta bahsettiğim gibi ben geçen sene de burada rafting yapmıştım. Geçen yıl temmuz ayında Köprü çay’da su bu yıla göre oldukça azdı. Bu yıl göz kararı bile % 30 fazla diyebilirim. Suyun daha fazla ve debisinin daha hızlı olduğunu anlar anlamaz bunun geçen yıldan çok farklı bir macera olacağını anlıyorum ve yanılmıyorum.
Botumuza bindikten sonra hocamız bize ilk talimatlarını veriyor ve biz buna göre kürek çekmeye başlıyoruz. Daha ancak 10 metre gidiyoruz karşımıza ufak bir şelale çıkıyor. Tabi bu ilk şelalemiz olduğundan hocamızın verdiği kürek talimatlarını bir kenara bırakarak hemen düşmemek için bir yerlere tutunmaya çalışıyoruz. Aslında Köprülü kanyonda rafting yaparken düşmemek için sadece ayaklarınızı botun kıvrımlarına sıkıştırmanız yetiyor. Bunu atlattıktan sonra tam kendimizi maceraya kaptırmak üzereyken botlarımızı kenara çekiyor ve burada buz gibi suya alışma çalışmaları yapıp biraz ufak şelalelerin altında eğleniyoruz.

Lafı çok fazla uzatmadan 4 saat boyunca neler yaptığımızı anlatayım. Öncelikle bol bol kürek çektik. Botumuzla 10-20 cm arasında değişen bir çok şelaleden atladık. Molalarımızın birinde 3,4 metre yüksek bir platformdan nehre atladık. Atladık derken ben hariç tabiî. Yüksekten suya atlama mevzuu benim macera anlayışımın sınırı sanırım. Ben arkadaşlarımı seyrederek ve içimden onları kutlayıp, kendimi kınayarak zaman geçirmeyi tercih ettim. Molalarımızda çamurlara bulanıp küreklerle oyunlar oynadık. Rafting hizmeti veren firmalar bu anları güzel geçirmeniz için her şeyi düşünmüşler.
En sonunda rafting aktivitemiz son buluyor ve hep birlikte botları ve kürekleri bir römork’a yükleyip bizde çamurlu ve ıslak bir halde oraya binip öğle yemeğimizi yediğimiz yere dönüyoruz. Duş alıp üstümüzü değiştirdikten sonra rafting aktivitemizin videosunu izliyoruz. Bu anları sonradan izlemek hem çok keyifli hem de oldukça komik. Rafting herkese çekinmeden yapmalarını tavsiye edebileceğim bir aktivite.
Cuma akşamı bütün yorgunluğumuza rağmen Antalya’da gece hayatına akıyor ve son akşamımızı turdaki bütün arkadaşlarımızla birlikte doyasıya eğlenerek geçiriyoruz.

8.GÜN (Cumartesi – Son Gün):