• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Sizlerle bu yazımızda, çoğumuzun yurtiçi kültür turları seçeneklerinde karşılamış olabileceği klasik bir Ege – Akdeniz kültür turunda kayıt aşamasından sonuna kadar neler yaşadığımızı paylaşacağız. Gezimizi anlatırken tur şirketlerinin isimlerini de belirtmek istiyoruz ki; tam ve gerçek bilgiye ulaşabilesiniz.
 Ege-Akdeniz turumuzun rotasını harita'da çizilmiş olarak incelemek için tıklayınız.
 Tur Şirketi Seçimi:
 Tur Hizmet Sözleşmesi ve o Madde:
 Heyecanlı bekleyiş ve Hayal Kırıklığı:
 Son Günler, Tur Değişikliği ve Rahatlama:
 Valiz hazırlıkları:
 Otobüse Biniş ve İlk Bakış:
 Yaş Ortalaması:
 Oturma Düzeni:

1.GÜN (Cuma Akşamı ve Cumartesi): İlk Gece, İlk Sabah, İlk gün, İlk Akşam:
 Şirince:
 Bafa Gölü Tabiat Parkı:
 Bodrum Göltürkbükü Beliz Hotel’e Varış:
 Halikarnas Disco:

2.GÜN (Pazar):
 Bodrum Tekne Turu:
 Bodrum Çarşısı ve Barlar Sokağı:

3.GÜN (Pazartesi):
 Gökova Körfezi:
 Sedir Adası ( Kleopatra Plajı):
 Şadan Gökovalı ile Karşılaşma:
 Halikarnas Balıkçısı, Cevat Şakir Kabaağaçlı Kimdir?
 Şadan Gökovalı Kimdir?
 Azmak Çayı:
 Marmaris Aşıklar Yolu:

4.GÜN (Salı):
 Kayaköy:
 Ölü Deniz:

Dalyan Tekne Turu:

(Dalyan Kanalı Tekne Turu, Caretta Caretta Kaplumbağalar, Telmossos, Kral Mezarları, İztuzu Plajı)

Ölüdeniz gezimizden sonra öğle yemeğini Dalyan Kanalı kenarında güzel bir restoranda yedik ve hemen restoranın yanından teknemize binerek bir diğer tekne turumuza başladık. Daha 10 dakika gitmemiştik ki ünlü Kral Kaya Mezarlarını gördük.  Doğal kaya’ya oyulmuş bu mezarlar karşıdan tekne ile rahatça görülebiliyor. Mezarlara taş basamaklarla tırmanıldığını ve en üstteki en büyük mezara ulaşıldığını duymuştum ama biz sadece karşıdan görüyoruz.

Dalyan Kral Mezarları
Rehberimiz burada bize son şakasını yapıyor çünkü bu sefer cidden abartıyor ve bundan sonra anlattığı her şeye kandırılmamak adına daha temkinli yaklaşıyoruz. Rehberimizin son şakası yamaçlarda bulunan Kral mezarlarına ölüleri nasıl yerleştirdiklerine dair. İddiası da karşı tepeye bir mancınık kurulduğu ve ölülerin buradan fırlatıldığı üzerine. En son cümlesi artık mezara girdi, girdi, girmedi bırakıyorlar oluyor ve bizimle birlikte kendisi de doğal olarak kopuyor.
Tekne sahibimiz bizim görmemiz için mavi yengeç yakalayan bir başka tekneye yaklaştı ve mavi yengeçleri görmemizi, hatta tadına bakmak isteyenler olursa dönüş için sipariş vermemizi sağladı. Hemen ardından mavi yengeci yem yaparak Caretta Caretta kaplumbağalarını çağırıp kaplumbağaları da görmemizi sağlıyor.

Dalyan Tekne Turu
Kanalın sonunda İztuzu plajına varıyoruz. İztuzu plajı Caretta Caretta Kaplumbağalarının koruma alanı olduğundan dünyaca ünlü bir yer.  Dünyanın en güzel ikinci plajı ödülüne sahip olan plajın uzunluğu tam 4 kilometre imiş. Bir tarafı tatlı su diğer tarafı Akdeniz olan bu kumsalın bir benzerinin olmadığı söyleniyor.
Denize girdiğinizde ve kumsalda ayaklarınızın altı hep kadife yumuşaklığında kumlarla kaplı. İztuzu plajının denizi kumsal boyunca sığ. Bizim gittiğimiz gün sanırım Med Cezir sonucu deniz oldukça dalgalı ve birazda bulanık görünüyordu.
Bu plajın en önemli özelliği Caretta Caretta Kaplumbağalarının yumurtlama alanı olduğundan koruma bölgesi. Buraya otel ve konaklama için bina yapılamıyor çünkü kaplumbağalar yumurtadan çıktıklarında doğal olarak denizde ışık yansımalarına doğru yönleniyorlar. Eğer çevrede başka ışıklar olursa o ışıklara yönelip öleceklerinden dolayı burada tesis yok.
İztuzu plajından sonra Fethiye’deki otelimize dönüyoruz. O akşam bazı arkadaşlarımız Canlı müzik olan bir yere eğlenmeye gidiyorlar ama ben ve bazı arkadaşlarım otelde kalarak okey oynamayı tercih ediyoruz.

5.GÜN (Çarşamba):
 Yamaç Paraşütü:

12 Adalar Turu:

(Kızıl Ada, Cleopatra Hamamı, Göbün Koyu, Tavşan, Yassıcılar, Domuz ve Şövalye Adaları)

6. GÜN (Perşembe):
 Saklıkent Kanyonu:
 Xanthos Antik Şehri:
 Kaputaj Plajı:
 Kaş:
 Kekova ve Batık Şehir:

7. GÜN (Cuma):
 Side Çarşısı ve Apollon Tapınağı:
 Köprülü Kanyon Rafting:

8.GÜN (Cumartesi – Son Gün):