• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Japonya yazıları sayfasına dönmek için tıklayınız.

Sakai Şehri Festivali ve Bisiklet Müzesi

Bu hafta sonu son derece sıkıcı bir festivalde şahane vakit geçirdim. İlk önce bir grup kurs arkadaşımla festivale geldik. Festivaldeki çılgın (!) eğlenceyi gören arkadaşlar 15 – 20 dakika içinde ayrılmaya karar verdiler lakin ben Güray’la buluşup yemek yapıp sonrasında da afiyetle yemek uğruna kaldım. Tam sıkıntıdan çatlayacaktım ki Malezyalı arkadaşların dans gösterileri başladı – kuruluşlarının 50. yılını kutluyorlarmış 2007’de. Ardından yarı çıplak brezilyalı sambacılar çıktı sahneye ve çok kritik bir şey öğrendim: bütün brezilyalıların vücudu güzel olmuyormuş bu biiiir, samba yapan bütün brezilyalıların da vücudu güzel olmaya biliyormuş bu ikiiii… Neyse, sonra Güray geldi, beraber civardaki bisiklet müzesine gittik. Harley, Ferrari bisikletlerden tutun pedalsız taş devri bisikletlerine, biri özürlü olmak üzere 6 yolcu kapasiteli otobüs bisikletlere, sütçü beygirlerine kadar birçok bisiklet gördük. Bisiklet olayında da Japonlar her zamanki taktiklerini uygulamışlar: icat onların değil, Fransız ve İngilizlerin. Belli bir yere kadar bütün bisikletler Avrupa yapımı. Ama en son çıkan bilgisayar kontrollü, yok efenim şu kadar hafif, şöyle böyle sistemleri olan bisikletler hep Japon yapımı. Velhasıl hazır keşfedilmişi alıp, iyileştirip keşfedenlere satmışlar yine. Amma ve lakin, onca bisiklet gördüm, en çok saygı duyduğum bütün dünyayı bisikletle gezmiş olan bir gezginin bisikletiydi. Aletin boyaları kalkmış artık, tecrübesini, yaşını, olgunluğunu her haliyle gösteriyor ve çok güzel… açıklamalar Japonca olduğu içün gezginin adını bilmiyorum ama hayranlığım baki.

Japonya Bisiklet Müzesi 5'li Bisiklet
5li Bisiklet

Neyse, müzeden çıktık festival alanına geri döndük, zira bir çekiliş vardı. Ödüller 5 kilo pirinç, olta takımı, yok efenim bir şişe şarap, bilmem kaç kutu bira gibi şeylerdi. Ben de en kıymetli ödül olan :P 24 kutu birayı kazandım. Festival alanı bizim yurttan 2 saatlik mesafede olması nedeniyle bir kutusunu akşam yemeğinde İzmir köfte eşliğinde içmek, 4 kutusunu da yanımda getirmek suretiyle tadına baktım. Geri kalanı Güray’ın kaldığı yurttaki Almanlara dağıtılmak üzere bekliyorlar. Şanslı ve tok bir günün ardından odama gelip yarı baygın, sabaha kadar deliksiz uyudum.
Bisiklet Müzesi'nin tüm resimlerini görmek için tıklayınız.