• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Japonya yazıları sayfasına dönmek için tıklayınız.

Kobe

Merhabalar efendim. Bu aralar bir tembellik çöktü üstüme, iki satır yazmaya üşeniyorum walla. Ama sanırım nedenini biliyorum: Türkçe konuşmaya karşı olan hasretim bitti! Üniversiteye geçen sene benim katıldığım kursa katılan ve bu sene doktorasını yapmak üzere buraya gelen Güray adında bir arkadaş hoş geldi. Öyle olunca hafta sonları beraber takılabileceğim, öğlen yemeklerini beraber yiyebileceğim, birlikte Türk restoranına gidebileceğim ve hatta mutfağında Türk yemekleri pişirip afiyetle yiyebileceğim bir arkadaşım oldu, pek güzel oldu.
Bugün Güray’la birlikte Kobe’ye gittik. Bu şehrimiz Osaka’dan yaklaşık bir saat uzaklıkta (özel ekspres treni yakalarsan yarım saat) ve genelde yabancıların ikamet ettiği güzide bir yer.

Ve en önemlisi DENİZ VAR!!! Ya buranın her yeri nehir, su kaynıyor ama denizin yerini tutmuyor be kardeşim. Hele ki alışmışım Gebze’de her daim denizle burun buruna yaşamaya, 2 aydır deniz kokusu almamak pek koyduydu. Bugün en nihayet ayaklarımı okyanusa sokup uzun uzun yürüdüm, heyooooo! Kobede gidilebilecek birsürü yer var lakin hiçbiri öyle çok özel değil. Bugün dünyanın en büyük ikinci akvaryumu olmayan bir akvaryuma gittik misal, pek güzeldi. Yunusların şovunu seyrettik, bissürü değişik balık gördük.

Kobe Yunus Gösterisi

Dönüş yolunda yorgunluktan bitap ve bir o kadar aç bir şekilde, manzara seyretmek ve sonundaki lunaparkta oynamak üzere gitmeyi planladığımız teleferiğe gitmekten vazgeçtik. Onun yerine bir Türk restoranına gittik (Mercimek çorbasıyla patlıcan kebap yedim söylemesi ayıp). Yarın yapmayı düşündüğümüz yemekleri için uluslar arası bi marketten (ne de olsa Kobe’de her memleketten insan var) alışveriş yaptık. Bi de ben öğle yemeklerinde yemek üzere bahçıvan beyaz peynir ve hazır domates çorbası aldım. Sonra odama döndüm, daha önceden tanıştığım başka bir Türk arkadaşın buraya geldiğini öğrendim, ona ulaşamadım ve bilgisayarın başına oturup sıcağı sıcağına, sırada bekleyen diğer yazıları umursamadan bu yazıyı yazdım. Velhasıl bugün pek güzel bir gündü, denizli, balıklı ve bir o kadar da patlıcan kebaplı…
Kobe gezimize ait tüm fotoğrafları görmek için tıklayınız.